EN
Clients & cases /
Clients & cases /

Nordlo

Employer branding som får Nordlo til å komme nærmere eksisterende og potensielle medarbeidere.

Explore case

Employer branding som får Nordlo til å komme nærmere eksisterende og potensielle medarbeidere.

Explore case

Om caset

Brief:

Employer branding-koncept som blir voksende IT-konsultbolag kjent som arbeidsgivere.

Leveranse:

Concept & content.

Channel & distribution.

Tall:

2,1

Eksponeringer på Meta

635k

Visninger på LinkedIn

0,18 %

CTR i digital annonsering (benchmark 0,08%)

Hør Nordlos norske VD snakke om prosjektet sammen med markedssjef Caroline. 

 

Utfordringen

Med tilstedeværelse i Norden er Nordlo den lokale IT-konsulenten rundt hjørnet, en nær partner som bare er en samtale unna. Nå vokser Nordlo så det knaker, og har behov for å rekruttere kompetanse som vil vokse sammen med selskapet. Målet er å bli en av de mest attraktive arbeidsgiverne innen IT-konsulentbransjen.


Men konkurransen om den etterspurte IT-kompetansen er beinhard og det er vanskelig å skille seg ut. Derfor fikk Keeparo i oppdrag å utvikle et employer branding-konsept som skulle gi Nordlo sjansen til å vise sitt autentiske og unike arbeidsgivertilbud — både generelt og for bedriftskritiske målgrupper.


Hos Nordlo kommer medarbeiderne nærmere alt som er viktig

For å styrke Nordlos identitet valgte vi å utvikle deres varemerkekonsept “kom nærmere” og tilpasse det til deres employer branding. Akkurat som at kundene kommer nærmere en digital fremtid og vellykkede løsninger, kommer medarbeiderne nærmere en verden som er relevant for dem. I en workshop tok vi frem fem av deres viktigste områder og sammenfattet alle under konseptet “kom nærmere Nordlo — kulturen og menneskene”. Til nå har vi aktivert konseptet gjennom å produsere nytt innhold, en karriereside og kampanjer i sosiale medier.

Konsept for vellykket kommunikasjon

Med våre metoder og verktøy kan vi på Keeparo måle og optimalisere resultatene på digitale plattformer. Vi ser tydelig hvordan employer branding-konseptet hjelper Nordlo med å øke kjennskap og engasjement.

Clients & cases /

Nordlo

Employer branding som får Nordlo til å komme nærmere eksisterende og potensielle medarbeidere.

Explore case

Employer branding som får Nordlo til å komme nærmere eksisterende og potensielle medarbeidere.

Explore case

About the case

Brief:

Employer branding-koncept som blir voksende IT-konsultbolag kjent som arbeidsgivere.

We did:

Concept & content.

Channel & distribution.

Results:

2,1

Eksponeringer på Meta

635k

Visninger på LinkedIn

0,18 %

CTR i digital annonsering (benchmark 0,08%)

Hør Nordlos norske VD snakke om prosjektet sammen med markedssjef Caroline. 

 

Utfordringen

Med tilstedeværelse i Norden er Nordlo den lokale IT-konsulenten rundt hjørnet, en nær partner som bare er en samtale unna. Nå vokser Nordlo så det knaker, og har behov for å rekruttere kompetanse som vil vokse sammen med selskapet. Målet er å bli en av de mest attraktive arbeidsgiverne innen IT-konsulentbransjen.


Men konkurransen om den etterspurte IT-kompetansen er beinhard og det er vanskelig å skille seg ut. Derfor fikk Keeparo i oppdrag å utvikle et employer branding-konsept som skulle gi Nordlo sjansen til å vise sitt autentiske og unike arbeidsgivertilbud — både generelt og for bedriftskritiske målgrupper.


Hos Nordlo kommer medarbeiderne nærmere alt som er viktig

For å styrke Nordlos identitet valgte vi å utvikle deres varemerkekonsept “kom nærmere” og tilpasse det til deres employer branding. Akkurat som at kundene kommer nærmere en digital fremtid og vellykkede løsninger, kommer medarbeiderne nærmere en verden som er relevant for dem. I en workshop tok vi frem fem av deres viktigste områder og sammenfattet alle under konseptet “kom nærmere Nordlo — kulturen og menneskene”. Til nå har vi aktivert konseptet gjennom å produsere nytt innhold, en karriereside og kampanjer i sosiale medier.

Konsept for vellykket kommunikasjon

Med våre metoder og verktøy kan vi på Keeparo måle og optimalisere resultatene på digitale plattformer. Vi ser tydelig hvordan employer branding-konseptet hjelper Nordlo med å øke kjennskap og engasjement.